Harmonogram sprzątania – lista zadań do wykonania

Autor

Kinga Petrus

Organizacji sprzątania w nowym domu uczyłam się przez dłuższy czas. Różnica pomiędzy sprzątaniem małego mieszkania w bloku, a w domku jednorodzinnym jest ogromna. Poniżej przedstawię Wam sposób na zaplanowanie sobie czasu tak, by zarówno mieć czas dla siebie i rodziny jak i czysty dom.

Co należy wykonać zanim utworzymy swój własny harmonogram sprzątania?

1. Zróbmy listę rzeczy, które musimy wykonać w domu.
2. Wybierzmy te, które wykonujemy codziennie, te które wykonujemy raz w tygodniu, raz w miesiącu i te które możemy wykonać sezonowo.
Przykład:
 
harmonogram sprzątania lista zadań do wykonania
– ścielimy łóżko,
– myjemy naczynia – inaczej wykładamy naczynia ze zmywarki i napełniamy zmywarkę,
– myjemy podłogę w kuchni,
– czyścimy blaty i stół w kuchni,
– wyrzucamy śmieci,
– przecieramy toaletę, lustro i umywalkę usuwając ślady po paście do zębów,
– chowamy zabawki dzieci po codziennej zabawie itp.
– robimy pranie na bieżąco
– mycie podłóg w całym domu,
– odkurzanie dywanów i podłóg,
– myjemy fronty mebli kuchennych oraz przecieramy uchwyty,
– zmieniamy ręczniki,
– czyścimy lodówkę wyrzucając nieprzydatne do spożycia rzeczy,
– przecieramy pozostałe meble i szafki w domu,
– pierzemy dywaniki łazienkowe,
– myjemy okap, lodówkę i mikrofalówkę oraz piekarnik,
– myjemy kafelki w łazience,
– odkurzamy lampy,
– zmieniamy pościel,
– wycieramy drzwi w całym domu
– pierzemy dywany,
– rozmrażamy lodówkę,
– zmieniamy położenie materacy,
– wymieniamy garderobę i pozbywamy się niepotrzebnych ubrań,
– myjemy okna,
– pierzemy firanki i zasłony,
– sprzątamy szafki i szuflady wewnątrz
Lista każdego z nas może różnić się, w zależności od wielkości mieszkania jak i obowiązków, które sobie narzucimy. Jedni będą daną czynność wykonywać codziennie, inni raz w miesiącu itp. Musisz stworzyć taki harmonogram, który sprawi, że sprzątanie będzie przyjemnością, a nie przykrym obowiązkiem.
Jak wygląda Wasza lista obowiązków w domu?
Harmonogram sprzątania z pewnością ułatwi Wam to prowadzenie domu. Pamiętajcie o rozdzieleniu obowiązków wśród domowników, nie możemy przecież wszystkiego robić samemu 🙂 Małe dziecko też jest w stanie wykonać podstawowe czynności: np. posprzątać zabawki po zabawie.
Pliki do harmonogramu sprzątania (nowa wersja): LINK
Pliki do harmonogramu sprzątania (stara wersja): LINK
źródło zdjęcia: 1

Udostępnij wpis

Czytaj dalej

Przeczytaj inne wpisy, które mogą Cię zainteresować

34 Responses

  1. Karolina pisze:

    Siedzę od ponad godziny i czytam twoje notki. Świetny blog 🙂 Będę zaglądać tu częściej . Pozdrawiam

    1. Bardzo się cieszę i dziękuję za miłe słowa 🙂 Zapraszam do śledzenia 🙂

  2. czmiel pisze:

    Harmonogram bardzo ważna rzecz, niby wydaje się, że tych codziennych czynności jest sporo, a tak naprawdę jakże to nam przyspiesza sprzątanie i ułatwia życie!

    1. Zgadzam się. Niektórym może się wydawać, że popadniemy w rutynę mając taki harmonogram, ale dzięki temu będziemy mieć czysto w domu i więcej czasu dla siebie 🙂

  3. kasia pisze:

    Dodam jeszcze zmianę pościeli i mycie drzi oraz sprzątanie szafek i szuflad wewnątrz. Pozdrawiam

    1. Pościel miała być i nie dopisalam, a o reszcie zapomniałam 🙂 Dziękuję, dodane

  4. Karla pisze:

    U mnie taki harmonogram nie zdaje egzaminu 🙁 Niestety wychodzę z domu o 6 rano i wracam koło 20. Więc u mnie bardziej cotygodniowe sprzątanie jest. Oczywiście na bieżąco wrzucam do zmywarki, ścielę łóżko czy wyrzucanie śmieci ale ścieranie kurzy, mycie podłóg, blatów itp zostawiam przeważnie na sb. Ale pomysł na harmonogram jest fajny. Sama zauważyłam, że u mnie co sobota ten sam harmonogram 😉

    1. No właśnie trzeba dostosować Harmonogram do własnego trybu życia. Niektórym, tak jak Tobie, zostaje sobota i też jest ok 🙂

  5. Małgosia pisze:

    Wpadłam na bloga w momencie kiedy poczułam, że nie panuje nad własnym domem.
    Zrządzenie losu . Czytam ,układam wszystko i mam nadzieje , że mi się uda.

    1. Pewnie, że się uda 🙂 Też nie potrafiłam ogarnąć swojego domu, gdy przeprowadziliśmy się z małego mieszkania. Rozpisanie obowiązków bardzo pomaga 🙂

  6. Małgosia pisze:

    Wpadłam na bloga w momencie kiedy poczułam, że nie panuje nad własnym domem.
    Zrządzenie losu . Czytam ,układam wszystko i mam nadzieje , że mi się uda.

    1. Kinga pisze:

      Pewnie, że się uda 🙂 Też nie potrafiłam ogarnąć swojego domu, gdy przeprowadziliśmy się z małego mieszkania. Rozpisanie obowiązków bardzo pomaga 🙂

  7. Natalia Madej pisze:

    Rewelacja! Musze sama trobic taki harmonogram i probowac sie go trzymac.
    A jak czesto (i czy w ogole) pierzesz koldry?

    1. Możesz skorzysać z mojego 🙂

      https://perfekcyjnawdomu.pl/harmonogram-sprzatania-pliki-do-sciagniecia

      Jeśli chodzi o kołdy (wkład nie poszewki) to dwa razy do roku, czasem częściej np. co trzy miesiące 🙂

  8. Natalia Madej pisze:

    Rewelacja! Musze sama trobic taki harmonogram i probowac sie go trzymac.
    A jak czesto (i czy w ogole) pierzesz koldry?

    1. Kinga pisze:

      Możesz skorzysać z mojego 🙂
      https://perfekcyjnawdomu.pl/harmonogram-sprzatania

      Jeśli chodzi o kołdy (wkład nie poszewki) to dwa razy do roku, czasem częściej np. co trzy miesiące 🙂

  9. Kinga pisze:

    No właśnie trzeba dostosować Harmonogram do własnego trybu życia. Niektórym, tak jak Tobie, zostaje sobota i też jest ok 🙂

  10. Danuta pisze:

    Nie mogę pobrać harmonogramu pola są nie aktywne. Czy Można poprosić link do tego

  11. Alicja pisze:

    U nas taki harmonogram to podstawa 🙂 Bez dobrej organizacji ani rusz!

  12. Jadka pisze:

    No ludziom zdecydowanie brakuje zorganizowania, mam wrażenie, że coraz bardziej 🙁 a teraz i tak jesteśmy zarzucani sprzętami, które na prawdę usprawniają nam pracę, jak np zmywarka, czy odkurzacze typu pure i9, albo nawet pralka, coraz rzadziej zdajemy sobie sprawę, że kiedyś tego nie było.. 😉

    1. gogo pisze:

      To pure, o którym piszesz, to można sobie fonem zaprogramować, żeby sam robił, więc to już jest wgl. inne życie

  13. Iwi39 pisze:

    jak zacząć od początku gdy ma się zaległośśścccccciiiiiiiiiiiiiii w sprzątaniu i wielki bałagan????????

  14. Kinga Petrus pisze:

    Właśnie od stworzenia harmonogramu 🙂

  15. Ewa pisze:

    Zapisałam się do Twojego Newslettera i niestety nie otrzymuje mailowo żadnych informacji. Czekam na listy sprzątania. Otrzymałam maila do potwierdzenia adresu mailowego i dokonałam takiego potwierdzenia. Niestety do tej pory nie otrzymałam tych list.
    Proszę o pomoc i pozdrawiam.
    P.s. Świetny blog 👍

    1. Kinga Petrus pisze:

      Ewo listy powinny już być u Ciebie. Był błąd przez jeden dzień jeśli chodzi o wysyłkę, za co bardzo przepraszam. Wczoraj go naprawiłam.

  16. Maria pisze:

    Każdy kto potrzebuje zaoszczędzić trochę czasu na sprzątaniu, powinien rozważyć kupno odkurzacza automatycznego. Polecam z własnego doświadczenia!

  17. Ewa pisze:

    ja sprzatam raz w tygodniu, a takie mniej ważne rzeczy jak szuflady, to co raz gdzieś ogarniam 🙂 i jakoś się kręci, na codzień puszczam roombę i ogarniam pranie oraz zmywanie.

  18. Julla pisze:

    i fajnie sprawdza się też czyszczenie parą! mam parownicę ariet, od kiedy ją kupiłam skończyło się szorowanie i ‘siedzenie’ nad fugami czy kamieniem w łazience 🙂

  19. Perfekcyjna pisze:

    z ariete. nom, spoko jest, kupiłam niedawno.

  20. Zaciekawiona pisze:

    podacie jakiś model? szukałam w google ale są bardzo różne 🙂 a chciałabym kupić coś w tym stylu.

  21. Cicha pisze:

    zrobiłam sobie taki plan przed świętami i się sprawdził! dodatkowo kupiłam sobie myjkę parową z ariete i zminimalizowałam ilość rzeczy 🙂

  22. Natasza pisze:

    Perfekcyjna, możesz napisać model tej ariete????

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kinga Petrus

Nikt nie jest perfekcyjny. Dla każdego to pojęcie może znaczyć coś innego. Dla mnie ważne jest to, by stworzyć taki dom, w którym każdy z członków naszej rodziny będzie czuł się dobrze.

Popularne kategorie
DIY
Warto przeczytać
Porozmawiajmy
Jak mogę Ci pomóc?
Witaj,

jak mogę Ci pomóc?

Masz problem z TM6? - najpierw skontaktuj się ze swoim przedstawicielem